Pages

Saturday, October 31, 2009

| gelak - sedih |

GEMBIRA- adalah perkara yang paling aku suke, walau pun hati didalam yang sangat hancur, tapi aku x suke menunjuk-nunjuk kesedihan aku, itulah perinsip hidup aku,... walaupun dikutuk, dihina, dituduh, aku tetap terima dengan hati yang gembira, biar lah ape orang kate., itu lah hidup aku,

SEDIH- selalu berjumpa dengan kesedihan... selalu terima itu hanya dugaan aku,... mungkin masyarakat menganggap aku seorang yang jahat, pemarah, pemukul, pembuli... mcm - mcm lagi mereka menuduh aku, sehingga kan difitnah... tapi aku hanya menganggap itu hanya dugaan yang mengajar erti kehidupan,...

SEMPURNA- hidup aku yang sederhana dan tidak pernah dapat ape yang aku mahu, dengan usaha dan dari titik peluhku sahaja lah yang mungkin dapat aku penuhi segala hajat aku, hidup bergantung dengan ibu bapa bukanlah prinsip aku yang sebenar, cukup lah mereka membesarkan aku dengan penuh kasih sayang... aku cukup senang sekarang dengan hidup yang sebegini, x perlu rase megah, x perlu rasa untuk meninggi diri...

PASANGAN- pasangan?? emm.. ade dulu... tapi aku rase aku terlalu mengongkong, aku x adil dan bialah die pegi meninggalkan aku, itu lah keputusan yang terpaksa aku buat, kini aku hanya ade ibu bapa adik beradik dan kawan2 aku sahaja, mungkin mereka sudah cukup buat aku skang, aku xnak menyakitkan hati orang lain lagi, aku xnak menjadi musuh orang lagi... cara hidup aku lebih senang dan sempurna kalau aku menyendiri sebegini.......biar lah orang kate ape... yang penting pengalaman lepas adalah pengalaman terakhir aku dan aku xkan ulangi lagi dan xkan ade pengganti lagi... cukup la kali terakhir aku berjumpa dengannya...

Friday, October 30, 2009

| kehilangan satu lagi cahaya |

27 oktober, tepat pukul 12 tengah malam, aku kehilangan seorang cahaya yang pling aku sayang... segala kenangan bersamanya dari aku kecil, sehingga aku besar dan sedang mengejar cite2 ku... dalam usaha untuk menunaikan janjinya kian hilang dalam diriku.... aku sedih, aku kelu tidak berkata, aku bingung... aku x tau apa yang aku harus mulakan demi meneruskan hidup tampa bibingan dan pesanan dari nya...

dia lah mengajar aku erti menghormati sesama manusia, dia mengajarku erti berterima kasih, dia mengajarku erti kasih sayang terhadap adik beradik, dia mengajarku erti bersyukur, die mengajarku erti pengorbanan, die mengajarku segala galanya demi kebaikan aku sebagai manusia yang menumpang di muka bumi ALLAH ini,

katanya 'epi!! blaja rajin2, nnti nenek da tua da x larat, bleh la epi jaga....' pesanan nya yang paling menyentuh hati aku pada setiap detik dan pada setiap masa... aku rasa bersalah, aku rasa hina, aku rasa sedih, perasaan yang susah nak digambarkan dengan tulisan menyelubungi diri aku, aku telah menghampakan perasaan dia, aku tiada bersama dia semasa die sedang sakit, aku hanya mampu melihat jasadnya yang sudah tidak bernyawa lagi... aku meratapi pemergiannya dengan penuh rase kesedihan...

kini aku teruskan hilang satu cahaya, hanya pesanannya yang tetap bersama dan menjadi harapan ku pada satu hari kelak,demi harapan yang diberikan kepada aku...

Al- Fatihah.....

Wednesday, October 14, 2009

| Gotong Royong Perdana |

Hari nih... pekh!!! bukak pintu je.... darah aku macam beku je... sejuk gile!! ... macam mane nak mandi... ??? aku ngah menung.. cammane nak wat nih... jap agi kalau aku mandi kang kene penyakit reput tulang lak.. bhahha... tengok jam dah kul 7:15 dah nih... nak bangun skit nye malas.... Tibe-tibe!!!! jeng..jeng..jeng.. aku nampak okok kat sebelah aku... aku sedut sebatang dulu... dengan harapan dapat motivasikan diri untuk pegi mandi jap agi...
Sedut punye sedut... baru je nak bangun... kepale aku penin mcm orang minum todi.. haish.. makin berat lak badan aku nih... tengok jam... dah kul 7:35.. arhhh.. dah la belakon.. aku pegi mandi.... maka abis lah cite pade sesi pagi... sekian..
(gambar hiasan) : selamatkan uitm
TIT!!!(enjin kete aku kasi idupkan) kalau korang tengok kat gambar atas nih... agak2 ape aku nak cite sebenarnye... ??? sblom korang bagitau tuh, korang tengok tajuk die pulak... mesti korang penin kan?? ahaha memang aku nak kasi korang penin pon.. xdelah.. gambar tuh memang diletakkan untuk tontonan umum je pon... xde kene mengene ngan ape yang aku nak cite nih pon... hik2.. berbalik pade cite aku tadi... nampak nye enjin kete aku agak panas dah nih... so aku jalan dulu masuk uitm...

(gambar hiasan) student uitm tuh



Perjalanan aku mengambil mase selame 10 minit untuk masuk ke dalam uitm tuh cukup memeritkan.. bhahah pandai2 je.. mane ade,.. xde yang peritnye.. sampaije kat pintu pagar uitm tuh.. macam biase lah.. bagi salam kat pengawal keselamatan tu la.. aku siap kasi advance lagi.. sammpai2 je aku angkat tangan... tapi... siol tol.. die wat x tahu je.. skit punye iklas aku angkat tangan nih... xpe.. bleh cover lagi.. orang lain x nmpak... aku teruskan perjalanan aku ke parking... ari nih adalah ari yang paling betuah bagi aku sebab aku dapat parking yang paling dekat ngan pejabat aku... xde lah dekat sangat.. ade la dalam 2 km jugak bejalan... tapi tahan la.. daripade kene bejalan lebih 3km tuh..
Keboomm!!! (aku tutup pintu kete aku) tengok kiri kanan.. pastuh lintas... macam tuh lah ari2 aku wat.. kirenye aku nih.. mengutamakan keselamatan la jugak... tampa buang mase... aku dan kawanku fredymarvie memulakan langkah untuk ke pejabat... tetapi.. hajat kami untuk masuk ke pejabat terbantut kerana gotong royong diadakan kat padang... aku ingatkan gotong royong tuh buat kat bilik ke.. best la jugak... berjalan lah aku ke padang... lengoh buku lali kaki aku.. jauh jugak padang tuh...
Masa yang dinantikan... setelah segala kaum datang berkumpul kat padang, akhirnye datang lah T.P kite datang merasmi gotong royong sempena ari kualiti... persekitarannye agak membosankan... pandang kanan ade manusia.. pandang kiri.. tasik kumbahan lak.. haish... agak bosan lah aku kat situ... lepas duduk bangun,.. lepas bangun duduk blik... nak je aku baring kat padang tuh... huh...

(gambar hiasan) jualan secara langsung
1jam setengah dah berlalu... kaki aku pon agak dah keras dah nih... tambahan lagi.. aku dah x rase dah kaki aku nih.. agaknye dah kebas la kot... lepas 2 minit aku leh jalan blik... skit bukan kepalang... akhirnye bile majlis perasmian tuh bermule aku pon rase cam nak cabut dari padang Uitm tuh.. yang penuh dengan segala umat manusie mukebumi yang x reti nak tutup mulut... telinge aku nih dah bengkak dah dengar dieorang nye borak... ade yang borak pasal suami orang la.. borak pasal disiplin student la... macam2.. agaknye die x sedar die wat salah jugak tuh... T.P kat depan berbuih becakap kat depan.. die duk borak kat belakang... nak tegur kang dah bebulu... nak sepak kang takut die sepak aku balik.. so aku biarkan je lah dieorang teruskan agenda diorang... aku wat hal sendiri sudeh...
Mase untuk makan!!! tadi nye kaki aku kebas.. tibe2 laju je bejalan sebab bunyi pasal makan.... aku pon pelik la ngan kaki aku nih.. ehehe.. dah ambik makanan.. aku pandang kiri kanan... agak orang wat muke seposen je sume tuh... aku pon menyelitkan diri untuk balik ke pejabat...
sekian laporan dari saya...