Pages

Wednesday, October 14, 2009

| Gotong Royong Perdana |

Hari nih... pekh!!! bukak pintu je.... darah aku macam beku je... sejuk gile!! ... macam mane nak mandi... ??? aku ngah menung.. cammane nak wat nih... jap agi kalau aku mandi kang kene penyakit reput tulang lak.. bhahha... tengok jam dah kul 7:15 dah nih... nak bangun skit nye malas.... Tibe-tibe!!!! jeng..jeng..jeng.. aku nampak okok kat sebelah aku... aku sedut sebatang dulu... dengan harapan dapat motivasikan diri untuk pegi mandi jap agi...
Sedut punye sedut... baru je nak bangun... kepale aku penin mcm orang minum todi.. haish.. makin berat lak badan aku nih... tengok jam... dah kul 7:35.. arhhh.. dah la belakon.. aku pegi mandi.... maka abis lah cite pade sesi pagi... sekian..
(gambar hiasan) : selamatkan uitm
TIT!!!(enjin kete aku kasi idupkan) kalau korang tengok kat gambar atas nih... agak2 ape aku nak cite sebenarnye... ??? sblom korang bagitau tuh, korang tengok tajuk die pulak... mesti korang penin kan?? ahaha memang aku nak kasi korang penin pon.. xdelah.. gambar tuh memang diletakkan untuk tontonan umum je pon... xde kene mengene ngan ape yang aku nak cite nih pon... hik2.. berbalik pade cite aku tadi... nampak nye enjin kete aku agak panas dah nih... so aku jalan dulu masuk uitm...

(gambar hiasan) student uitm tuh



Perjalanan aku mengambil mase selame 10 minit untuk masuk ke dalam uitm tuh cukup memeritkan.. bhahah pandai2 je.. mane ade,.. xde yang peritnye.. sampaije kat pintu pagar uitm tuh.. macam biase lah.. bagi salam kat pengawal keselamatan tu la.. aku siap kasi advance lagi.. sammpai2 je aku angkat tangan... tapi... siol tol.. die wat x tahu je.. skit punye iklas aku angkat tangan nih... xpe.. bleh cover lagi.. orang lain x nmpak... aku teruskan perjalanan aku ke parking... ari nih adalah ari yang paling betuah bagi aku sebab aku dapat parking yang paling dekat ngan pejabat aku... xde lah dekat sangat.. ade la dalam 2 km jugak bejalan... tapi tahan la.. daripade kene bejalan lebih 3km tuh..
Keboomm!!! (aku tutup pintu kete aku) tengok kiri kanan.. pastuh lintas... macam tuh lah ari2 aku wat.. kirenye aku nih.. mengutamakan keselamatan la jugak... tampa buang mase... aku dan kawanku fredymarvie memulakan langkah untuk ke pejabat... tetapi.. hajat kami untuk masuk ke pejabat terbantut kerana gotong royong diadakan kat padang... aku ingatkan gotong royong tuh buat kat bilik ke.. best la jugak... berjalan lah aku ke padang... lengoh buku lali kaki aku.. jauh jugak padang tuh...
Masa yang dinantikan... setelah segala kaum datang berkumpul kat padang, akhirnye datang lah T.P kite datang merasmi gotong royong sempena ari kualiti... persekitarannye agak membosankan... pandang kanan ade manusia.. pandang kiri.. tasik kumbahan lak.. haish... agak bosan lah aku kat situ... lepas duduk bangun,.. lepas bangun duduk blik... nak je aku baring kat padang tuh... huh...

(gambar hiasan) jualan secara langsung
1jam setengah dah berlalu... kaki aku pon agak dah keras dah nih... tambahan lagi.. aku dah x rase dah kaki aku nih.. agaknye dah kebas la kot... lepas 2 minit aku leh jalan blik... skit bukan kepalang... akhirnye bile majlis perasmian tuh bermule aku pon rase cam nak cabut dari padang Uitm tuh.. yang penuh dengan segala umat manusie mukebumi yang x reti nak tutup mulut... telinge aku nih dah bengkak dah dengar dieorang nye borak... ade yang borak pasal suami orang la.. borak pasal disiplin student la... macam2.. agaknye die x sedar die wat salah jugak tuh... T.P kat depan berbuih becakap kat depan.. die duk borak kat belakang... nak tegur kang dah bebulu... nak sepak kang takut die sepak aku balik.. so aku biarkan je lah dieorang teruskan agenda diorang... aku wat hal sendiri sudeh...
Mase untuk makan!!! tadi nye kaki aku kebas.. tibe2 laju je bejalan sebab bunyi pasal makan.... aku pon pelik la ngan kaki aku nih.. ehehe.. dah ambik makanan.. aku pandang kiri kanan... agak orang wat muke seposen je sume tuh... aku pon menyelitkan diri untuk balik ke pejabat...
sekian laporan dari saya...

No comments:

Post a Comment