Pages

Friday, September 3, 2010

| Selamat Hari Raya |












Poom!! poom!! paua!! dan sebagainye.. begitulah meriahnye suasana hari raye yang bakal tibe x lame lagi... tahun nih aku rase aku nak beraye dengan penuh kesederhanaanlah aku ingat... pagi2 pegi smayang raye.. lepas smayang raye balik tido... agak2 dah penat tido.. aku pegi bancuh air ape yang ade kat dapur... makan nasik skit... agak dah kembung tuh.. pegi brasap skejap kat depan umah... kalau nmpak tamu datang tuh aku nak wat tatau je.. padan muke dieorang.. keh.keh2.... best x idea aku?? mesti best. kalau korang x caye.. cube la.. mesti korang berterimakasih blik kat aku nnti.. ahahahaha.. lagipun aku dah malas nak jalan2 nih... bukan zaman aku dah tuh. bek aku duk umah tengok cite kat tv.. ngahhaa.. nikmat woooo....

Post kali nih aku xnak cakap banyak lah.. maklumlah.. pose.. kene simpan tenage skit.. aku rase cam nak berpantun raye je... mesti korang suke pantun aku nnti.. wahahahah...


Kelantan...
Make ikke cicoh budu
Jange lupo tamboh satar
Kelik rayo taksir laju
Nanti rayo dale sepita

Terengganu...
Makang ubi jamang jepong
Makang kepok cicah cuke
Bulang pose mung bengong
Bulang raye mung gile

Pahang...
Sepadan Pahang ada kasino
Nasi dagang ikan patin
Jange mu masam muko
Raya makan rendang sadin

Johor...
Cegitu cegini awak suke
Awak suke kite tak suke
Esok luse hari raye
Sama-sama bersuke rie

Melaka...
Hawau kau berak merate
Kaki bengkak ulau patok
Kalu balik naik kerete
Jangan pandu kalau ngantok

N. Sembilan...
Masak lomak cili api
Campo dongan daun turi
Hari rayo kolumpo sopi
Tinggal penyamun dongan pencuri
(org kolumpo jgn kocik ati!!)

Selangor/K.Lumpur...
Wa cakap lu wa tak tau
Tapi wa tipu sama lu
Raya jangan buat tak tau
Angpau ada bagi gua dulu

Perak...
Gulei tempoyok ikan mayong
Deroyan busok tebok tupei
Pandu hemat ingat kampong
Ase(Asal) teman selamat sampei

Kedah...
Aloq Staq terketaq-ketaq
Lapaq perut makan pau
Macam mana tak ketaq
Kena paksa bagi angpau

Penang...
Nasi kandaq kedai mamak
Anak mami juai pesemboq
Lepaih raya jgn dok triak
Kalu ceti mai kot dapoq

Perlis...
Padang besaq kecik aja
Tempat siam lalu lalang
Hari raya kita berbelanja
Jangan sampai menambah utang
 
haha.. best kan pantun nih.. kenelah dengan prinsip satu malaysia... sume negeri ade pantun die.. ahaahha... selamat berpantun dan selamat ari raye...
 
 Ehsan : badiGOLsoud 

No comments:

Post a Comment