Pages

Sunday, March 27, 2011

| Bakat Muda Baru : Najwa Latif |


Dalam diri setiap manusia dibumi nih, x kira lah dibumi ataupun di planet2 lain sekali pun.. mempunyai bakat yang tersendiri.. x kira lah masak char kuew tiaw sedap ke.. buat kuih apam balik spesel ke.. macam2 lagi lah.. banyak benda yang kita x tau sebenarnya dalam diri kita nih.. sebab tuh la kita jangan takut untuk mencuba buat bende2 yang baru.. kecuali ambik dadah ke ganja ke.. yang tuh memang bukan bakat anda lah. tu namenye kebodohan anda.. haha!!

http://www.najwalatifs.blogspot.com
Berbalik kepada cerita yang aku nak cerita nih.. beberapa bulan yang lepas.. aku ade dengar satu lagu yang boleh dikatakan asing bagi aku dan lagu tersebut bukan dinyanyikan oleh orang asing,orang batak,atau orang besi,, lagu nih dinyanyikan oleh seorang hamba Allah yang bernama najwa nih...

Hamba Allah yang berasal dari batu pahat johor nih pada mulanya membawak serta menyanyikan lagu lagu hitz tanah air ini, berjaya membuat jiwa ragaku tertarik dengan bakat yang die ada.. kalau biasenye bila aku nak dengar lagu2 baru @ lagu2 dari artis baru nih.. aku akan dengar lebih kurang dalam seminggu dulu.. baru aku dapat nilai .. cam mane die punya lagu tuh.. tapi. beza pulak ngan si Najwa nih.. aku boleh tertarik dengan lagu die nih dalam masa 1 minit! waw... satu rekod yang boleh dikatakan WAW!(aku tatau nak kata apa).haha!

http://www.najwalatifs.blogspot.com
Bagi Aku lah.. Si najwa adalah gadis yang berbakat besar dalam bidang nyanyian... atau orang putih kata.. singer.. tul kan?? btul la.. x baik tipu.. dose.. cara penyampaian lagu di penuh dengan emosi.. cewahh. gaye cam pengkritik lagu2 lak aku nih.. tapi yelah kan.. memang iklas aku cakap.. suara dia mempunyai aura2 yang berbeza daripada suara aku.. yang mana.. kalau suara aku nyanyi.. boleh wat orang sesak nafas dua hari.. dan bila dia nyanyi.. habih jiwa raga jatuh.. sekali harga diri pun boleh jatuh bila dengar die nyanyi..

Aku menulis bukan suka2. tetapi.. aku menulis dari hati yang iklas mahu berkongsi pendapat.. haha!,,, untuk menjadi seorang artis yang berjaya.. adalah sangat payah/difficult/castard/dll.. tetapi.. bg aku.. Si najwa layak untuk digelar penyanyi disebabkan oleh suaranya yang lunak lagi merdu yang mendayu2 seterusnya menusuk kalbu.. didalam dirinya mempunyai frequency yang boleh menarik/memaksa/mengesot/dll..  minat orang ramai...

http://www.najwalatifs.blogspot.com
Aku rasa dah banyak dah aku duk puji die nih.. aku tanak dah la tulis nnti die baca kang terus x leh nyanyi.. itu yang aku risau.....aku harap.. Najwa dapat teruskan minat... teruskan kerjaya sebagai penyanyi yang berkeliber/bermutu dan bergaya.. diharapkan dapat meningkatkan lagi prestasi. kita xnak lepas nih bila dah debut sebagai artis.. prestasi semakin merosot disebabkan anda sudah berjaya..dan tidak perlu nak usaha lebih2...  tunjukkan quality anda didalam setiap lagu yang dinyanyikan.. dan jangan sesekali sombong/lupa diri/ selfish/dll.. dan kita kene ingat.. tiada orang bawah.. kita x dapat naik keatas... ibarat berak apabila sakit.. taik pula tidak dibasuhnya.. owrite..



Selamat Berjaya NAJWA!

No comments:

Post a Comment