Thursday, November 1, 2012

Selamat Tinggal Faiz... Aku Sentiasa Merinduimu

Assalamualaikum semua...

hmm...agaknya dah lama aku tinggalkan dunia blog nih... bukan x sudi menulis tetapi aku tiada masa untuk mencoretkan kisah2 hidup aku didalam blog usang nih.. tetapi, hari nih... selepas seharian aku berfikiran tidak waras... takut... trauma... terasa diri aku dibebani masalah yang tidak dapat diselesaikan...

31/10/2012 adalah tarikh yang sekali lagi membuat hatiku sedih dan pilu... dimana seorang spupu telah meninggal dunia, terbabit didalam kemalangan didalam perjalanan untuk pulang ke rumah.. terasa tidak percaya, tertekan, dan terpaksa menerima hakikat.

Sedih apabila melihat titisan air mata orang tuanya yang jatuh kebumi .. kesedihan dan tidak dapat menahan sebak. aku tidak dapat membuat apa-apa selain cuba untuk kuatkan diri dihadapan mereka dan diri aku seolah-olah tidak tahu hala tuju...melangkah kehulu dan kehilir dengan tiada tujuan... 

aku duduk disebelah jenazah untuk kali terakhir.. cuba untuk mengambil dan membaca surah yasin dalam masa yang sama mengenangkan kenangan yang lama dengannya... aku berdoa... aku sedekah sebanyak mana yang aku mampu untuknya...semoga rohnya aman dan tenteram disana...

keadaan aku pada masa itu hanyalah seperti pelakon yang memegang watak. berlakon seperti tiada apa-apa berlaku sedangkan didalam hati terasa seperti ingin mencurahkan air mata yang tersimpan...

aku redha dengan pemergiannya...selamat tinggal faiz...

Al-Fatihah...

No comments:

Post a Comment