Tuesday, July 5, 2011

| Aku Sayang Kedua-Duanya |


Sedih bila memikirkan kenangan aku bila dikampung.. dari kecil mengikutnya kemana sahaja tanpa rasa penat.. selalu mengembirakan aku jika aku didalam kesusahan...ish... aku menangis lagi... sudah lame aku ingin meluahkan perasaan aku di blog ini.. tapi apakan daya... aku juga manusia biasa... sekeras mana hati aku sekalipun... aku juga mempunyai air mata untuk aku keluarkan jika perasaan aku tidak boleh dikawal lagi..

Nenek.... sedih bila tidak sempat meratap wajahmu disaat akhir kehidupanmu....sayangnya mu kepada ku sehingga sanggup berbuat apa sahaja untukku... memberi segala duit poketmu untuk aku belajar disinih.. tidak pernah kau mengeluh didepanku kerana kehidupanmu yang cukup perit untuk dilalui... menghadiahkan aku banyak mainan... aku suka berjalan dengan mu.. aku suka menolongmu... semata-mata mahu hadiah darimu.. sehingga tidak pernah memikirkan masalah yang kamu tempuh pada setiap hari.... mengajar aku erti kesusahan.. mengajar aku bagai mana untuk menjadi insan yang baik.. pesananmu aku akan simpan sehingga akhir hayat aku.. sejauh mana pon aku... engkaulah nenek yang paling aku sayang.... engkau la nenek yang terbaik untukku.....

Atuk.... Aku tidak sempat juga untuk bersama semasa atuk sakit... aku seperti lupa... yang aku mempunyai atuk yang selalu menanya khabarku apabila aku jauh... aku bersikap kurang ajar semasa atuk aku masih hidup.. aku bukan cucu yang baik untuk atuk.. aku cucu yang tidak guna... lupa dengan kerja dunia.. lupa jasa yang diberikan oleh atukk.. atuklah yang mengajar aku solat..... atuk lah yang mengajar aku mengaji.. aku tidak pernah lupa semua itu sebenarnya.. dunia menyebabkan aku lupa segalanya... jasamu dan ilmu mu.. tidak akan ku sia-siakan sampai akhir hayat aku... aku janji atuk.. aku mintak maaf atuk sebab selalu membuatkan atuk sedih semasa hidup....

Semoga Atuk dan nenek ditempatkan ditempat orang yang beriman.... Al-fatihah...

ILOVEBOTHOFU

No comments:

Post a Comment