Wednesday, August 17, 2011

| Sahabatku |

Assalamualaikum... 

bertemu lagi kita didalam blog yang berhabuk dan mampu di update 8 tahun skali.. haha.. terlebih dahulu.. aku nak ucapkan selamat berpuasa dan selamat menunaikan ibadah dengan jayanya... jangan monteng.. tabaik....

"masuk ari nih dah separuh bulan kita berpuasa... dan sempena bulan puasa yang mulia ini.. tambahan pulak nak makan minum x boleh.. aku ambik keputusan nak update blog je lah.. "
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dalam dunia nih ada macam2 jenis manusia,ada perangai buruk,ada perangai baik, ada macam2 lagi lah...oleh itu kita tidak boleh jangkakan bahawa semua manusia mempunyai sikap yang sama dengan diri kita sendiri...

Aku adalah seorang yang suka melihat sahabat gembira, bahagia, dan paling benci melihat sahabat yang sedih dan kecewa... banyak perkara yang membolehkan kita gembira, banyak cara yang boleh membuatkan kita bahagia  kerana gembira dan bahagia adalah satu anugerah yang paling berharga yang dianugerahkan oleh Allah s.w.t.

Bila sampai satu masa dimana aku sudah cukup dewasa untuk menggunakan buah fikiran sendiri, aku perlu menggunakan setiap kehidupan aku kearah yang berguna, kearah yang diredhai oleh Allah.... salah satu cara aku adalah.. membuat orang gembira...

Bila mata aku melihat setiap sahabat mengukirkan senyuman diwajahnya.. membuatkan hatiku sejuk dan tenang.. Bila melihat kebahagiaan sahabat2 ku.. membuatkan aku terharu, dan tersentuh. begitulah aku bila bersama mereka dikala ada kesempatan masa untuk diluangkan.

Sahabat bagi aku adalah segala-galanya.. bila belajar, kerja, makan, minum, dll semua lokasi memerlukan sahabat.. aku tidak memerlukan seorang wanita untuk menjadi teman aku buat masa ini kerana wanita adalah penyebab aku sedih,marah dan sebagainya... tidak semua wanita membuat aku sedih dan marah sebegitu. ada juga yang baik.. cuma aku hanya tidak mampu untuk membuat seorang perempuan yang akan menjadi aset istimewa didalam hati ku nanti boleh bahagia dengan aku. sesungguhnya aku tidak menyukai kecewa dan sedih

Sahabat aku adalah segalanya bagi aku didunia ini.. dengan adanya sahabat.. sekurang-kurangnya.. dapat memberikan aku gembira yang sejati, mengurangkan rasa kecewa,dan terus melenyapkan rasa sedih. 

No comments:

Post a Comment