Tuesday, May 4, 2010

| Trip To Lata Kinjang | selamat tinggal kekawan di perak...

Al- kesah...Pada hari ahad bersamaan 1/5/2010, tibe2 satu perkara yang memang tidak dirancang telah berlaku didalam kehidupan kami, salah seorang daripada kami telah mencadangkan untuk pergi ke sebuah tempat yang boleh membuang segala masalah dan tekanan yang kami alami selama berada di bandar seri iskandar yang kami sayangiinih... cadangan ini berlaku pada malam sebelum kami bertolak, sejurus dengan perkara tersebut.. aku dengan rela hatinya mengangkat tangan walaupon tidak disuruh menandakan aku setuju dengan cadangan tersebut... al maklumla.. bosan punye pasal... semenjak aku dah abis paper nih.. hidupku dilanda kemurungan yang sangat serius.. sehingga menyebabkan aku membuka fb 24jam tanpa henti.. mengutuk kekawan dalam fb secara bertubi2 tanpa belas kasihan.. dimana.. kalau ade member2 yang tidak tahan dengan perangaiku,... sanggup mengacukan pistol dikepalaku.. sungguh dasyat sekali penyakit aku tersebut.. semoga.. dengan trip ke lata kinjang nih dapat mengubah perangaiku ini...
         Setelah menjelmanya pagi... lebih kurang dalam kul 9 lebih2 ckit aku dikejutkan oleh kawanku mengatakan kami dah boleh bertolak nih... sedangkan aku baru je nak lelapkan mate disebabkan aku melayan fb sampai pagi... didalam lubuk hati ku tetiba mengatakan " bongok la ko nih epi, dah tau ade trip, lagi xnak tido " aku pon balas blik.. ape nak wat.. bende dah jadi.. ko bising pehal.. ?? aku marah pada diriku.. tanpa segan silu aku pergi blik air dengan sebatang rokok, pastuh hati aku berdilog lagi .." oi gile.. ko nak mandi asal ko pegi cucuh rokok lak?? " ,.. oh.. ye x ye jugak.. asal la ngan aku nih.. nak wat cam mane.. bende nak jadi.... agak2 dalam setengah minit cenggitu, aku kuar dari bilik air, duk mencangkung kat depan pintu blik air tuh .. agak lame la jugak aku duk kat situ melayan rokok nan sebatang... dah abis tuh baru lah aku masuk balik.. 
        Agak2 dah lame aku duk lam blik air tuh,.. aku pon kuar lah.. tibe2 je aku rase cam ade je x kene ngan aku nih.. rupe2 nye aku 18sx... tuttttttttttttt... sib baik orang x nmpak.. nih la penangan kalau x cukup tido... bahaye wo...agak2 dah siap aku pakai baju sume2 lah.. kiteorang pon betolak... pegi la lepak kat kedai mamak sekejap sambil2 tunggu kete lagi satu datang... seingat aku ade  la dalam sejam lebih aku duk kat situ.. nak menunggu budak pempuan siap.. huh.. macam nak pegi majlis tari menari.. lame gile babi... 

    Perjalanan ke lokasi mengambil mase lebih kurang 2jam dari seri iskandar dengan berkelajuan yang sederhana dan selamat... ini adalah penting ye untuk keselamatan diri.. bukan sahaja mampu selamatkan diri.. malahan melindungi daripada perkara yang boleh mendatangkan spoil!! atau lebih frendster dikenali sebagai penyebab... (merepek) gambar disebelah kanan anda adalah pemandangan yang sangat cantik yang dirakamkan oleh sahabat saya,..Merujuk kepada gambarajah diatas... figura yang memandang ke arah air terjun nu ha adalah figura lentik badan aku... pada mase nih aku tengah cari jalan untuk turun ke bawah... aku pandai naik.. tapi x pandai nak turun... hampir 15 minit aku duk kat atas tuh tengah memikirkan macam mane nak turun nih... nmpak je x tinggi.. tapi hakikatnya... aku berada di ketinggian 300meter dari paras laut ye.. sangat tinggi... aku pon ngah cuak tuh.. gayat pulak rasenye... 
aku rase dah xde modal nak cerita sebenarnye.. kepada kekawan yang rase nak pegi tuh.. aku nasihatkan .. pegi lah.. rugi yop x pegi.. memang best.. dan menyayat hati bile berade di puncak bukit air terjun nih.. rase cam nak buat umah je kat atas tuh.. sangat cantik.. (awek lalu lalang kat situ pon cantik...)

Sekian...

3 comments:

  1. aku lama dah x pegi..sekali pegi berbirat habeh kaki..
    rumah org asli kt situ ada lagi ker?

    ReplyDelete
  2. ~~Selamat hari ibu~~

    ..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥
    ♥..♥  ╔══╦══╗╔╦══╗  ♥..♥
    ♥..♥  ╚═╗║╔╗║║║╔╗║  ♥..♥
    ♥..♥  ╔═╝║║║║║║║║║  ♥..♥
    ♥..♥  ║╔═╣║║║║║║║║  ♥..♥
    ♥..♥  ║╚═╣╚╝║║║╚╝║  ♥..♥
    ♥..♥  ╚══╩══╝╚╩══╝  ♥..♥
    ..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥

    Ibu..
    Di saat ku melihat dunia,
    Kau tersenyum menangis gembirra,
    Tatkala ku dibesarkan,
    kau berikan segunung kasih sayang,
    Selaut belaian..
    Ibu..
    Pengorbananmu akan ku balas,
    Pengajaranmu sentiasa jadi pegangan,
    Biarpun ombak merobek dunia,
    Kau tetap ibuku yang satu.

    Salam persahabatan dan salam perkenalan dari blog kami ... moga ade respon yang baik dari blog anda....
    Salam ziarah salam muhibbah dari
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

    uhhhhhh aku dah gi situ.... mmg best tempatnya... sejukkkkk

    ReplyDelete
  3. zul : ade lagi perkampungan kat situh... aku pegi xde la berbirat kaki... pelik jugak ko nih... ko lalu kot jalan mane nih???

    Afzainizam : thanks!! ok.. aku melawat nnti... lata kinjang memang tempat yang best gile...

    ReplyDelete